omy.sg bags SOPA 2012 Awards for Editorial Excellence (Honorable Mention) for Singapore General Elections 2011 coverage - Alvinology

omy.sg bags SOPA 2012 Awards for Editorial Excellence (Honorable Mention) for Singapore General Elections 2011 coverage

Singapore Press Holdings (SPH) bagged eight awards at the prestigious SOPA 2012 Awards held at JW Marriott Hotel in Hong Kong on 8 June (last Friday).

Organised by The Society of Publishers in Asia (SOPA), the SOPA Awards celebrate outstanding editorial content and creativity in Asia. This year, it received a total of 580 entries across 17 categories.

Leading bilingual news and entertainment portal omy.sg received an Honourable Mention for Excellence in Multimedia News Presentation for its multimedia micro-site covering Singapore General Elections 2011.

I am very happy for my omy.sg colleagues winning this editorial award!

omy.sg may be one of the smaller business units within the Singapore Press Holdings media group, but through sheer hard work and tenacity, we have overcome many hurdles and picked up many accolades through the past five years. 🙂

《早报报志》编辑顾问吴庆康博士(左)和omy.sg新闻主任游桂娥在香港“SOPA卓越新闻奖”颁奖典礼领奖
《早报报志》编辑顾问吴庆康博士(左)和omy.sg新闻主任游桂娥在香港“SOPA卓越新闻奖”颁奖典礼领奖

omy和《早报报志》获两项SOPA卓越新闻奖

有效结合多媒体内容与社交网络元素,完整并全面呈现新闻,omy.sg 的“新加坡大选2011” 微型网站夺得亚洲出版业协会(The Society of Publishers in Asia,简称 SOPA)“2012年度卓越新闻奖” 的 “卓越多媒体新闻优异奖”)(Honorable Mention in Excellence in Multimedia News Presentation)。

亚洲出版业协会“卓越新闻奖”是出版业界最具权威性的奖项之一,今天(6月7日)在香港JW万豪酒店举行 “2012年度卓越新闻奖” 颁奖礼。

今年,大会供收到580份来自亚太各地区的参赛作品。omy.sg的 “新加坡大选2011” 多媒体新闻微型网站获得大会评审的肯定,夺得“卓越多媒体新闻优异奖”。

这奖项主要表彰媒体从业员通过不同多媒体元素(互动图标、图片、视频、音频等)展示高水准的多媒体新闻报道形式。

2011年新加坡大选期间,omy.sg推出 “新加坡大选2011” 微型网站,提供民众一站式的大选新闻资讯平台。网站的内容随着大选升温,不断即时更新,并在提名日和投票日做现场报道,透过照片、视频等,让网民第一时间掌握大选相关信息,同时连结社交平台如面簿(Facebook)推特(Twitter),让网民交流讨论。

微型网站也整合了华文报集团旗下中文报章的内容,加上omy编辑部为报道制作的高素质多媒体视频、图解、数据图表等,为平面报道注入更多互动元素。

omy.sg副总编辑李冠芳说:“数码媒体的发展为新闻报道开创了新局面。除了讲究快速、准确、公信,新时代的新闻报道也讲究互动和声光影兼具的视觉呈现。omy不断在新媒体领域里探索,力求带给受众更完整的阅读体验。”

《早报报志》获专题摄影优异奖

此外,《联合早报》出版的双语高档生活时尚月刊《早报报志》(ZBbZ)也凭2011年12月的《锡兰香——斯里兰卡专题》,获颁“专题摄影优异奖”。

经常周游列国的《早报报志》编辑顾问吴庆康博士是得奖作品的摄影师,他说:“荣获这个区域性的权威媒体奖项对还不到3岁的《早报报志》来说是至大的肯定,《早报报志》从一开始就特别注重深度报道和优质摄影,而在一个被商业因素充斥的杂志环境中,要如何在报道内和图片上取得平衡,一直以来都是杂志人的最大挑战。这次的获奖证明我们做到了,因为参赛的作品《锡兰香——斯里兰卡专题》不仅是我们率先相中的最新旅游热点,也是我私人旅游时进行的零商业性专题, 更特别的是这个摄影奖项面对的是来自区域的其他资深媒体的竞争,获奖将鞭策我们继续往焦点更集中的方向前进。”

报业控股旗下的英文报章也共获得6个奖项,其中《海峡时报》获得5个,另一个则归《新报》。

Leave a Reply

Related Posts